lørdag 28. november 2009

Mere adventsforberedelser...


I dag var jeg og lille gull oppe kl 6. Ble litt kort natt siden jeg ikke kom meg i seng før over 2 i natt, men jeg gledet meg sånn til å stå opp å pynte litt til advent. Vi har kost oss så masse vi to. Hørt på julemusikk med Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga. Jeg liker plata veldig godt! Og jeg var kjempeskeptisk til han derre Odd, altså! Jeg glemmer ikke den julen jeg satt på marked på Blå hver lørdag og søndag og den plata til Odd stod på repeat med Grisen står og hyler. Uff! Det var like før at Janette står og hyler + står og drar seg i håret!!! Hihi! Ja, ja. Her kommer bilder av det vi har brukt morgentimene til i dag...



Ny krans til døren. Kombinert krans og dørskilt, faktisk. Kransen har jeg kjøpt på Mester Grønn. Pyntet med sinkhjerter som jeg har skrevet navnene våre på...


 
Symaskinbordet mitt står ute fremdeles. Det har vi pyntet med koselige snømenn, juledekorasjon og lys...



Er ikke den lille snømannen søt vel? Den har lillesøsteren min laget når hun gikk på barneskolen...



Skjenken på spisestuen ble så romantisk og vinterlig... Spisestuebordet tør jeg ikke å vise frem ennå. Der er ett selverklert katastrofeområde etter julemarkedforberedelser. Det skal jeg ta meg av over helgen...


 
Kjøkkenbordet har fått seg en ny lilla løper for anledningen. Og se. Vi har fått "julemanna"-forsendelse fra mamma! Det er verdens beste og fineste julemanna! Det er julekatter, julebamser, juleelefanter, julehester, julesommerfugler, julehjerter, julestjerner, julekameler og, og, og...



Koselig med juleblomster...



Lintøyskapet har fått englepynt...


 
Her står hele glassengle-koret og synger...



I det ene vinduet står noe av det kjæreste julepynten jeg har...


 
Nemmelig disse to... Er de ikke vakre, englene mine?

I kveld skal jeg på julebord med jobben. Det skal bli veldig gøy, men må ta det med ro.Jeg skal jo sitte på marked i morgen!

Ha en fin lørdag alle sammen!!!



1 kommentar:

  1. Åh... so fint du he pynta, Janette!!!:) Kom skikkelig i julesteming her! Vi måtte le litt når vi las om han derre Odd:) Han e no knallflinke egentli da! Men dinna grisen hørte vi på en heeeeile sommar å da va det tett før ej og Jon me hyyyylte! :) Men verre va det ei jul Svein Inge fekk smurfehits :( Da hørte vi på det heeeeile julekvelden... So når ej høyre den no so kan ej faktisk kjenne på julestemninga.. (huff) Ikke bra!

    Men no må du kose dej masse på julebord i kveld å igjen lykke til julemessa...

    Goooode adventsklem

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin