fredag 4. desember 2009

Kveldsstemning og stol (på meg)...


Etter en koselig stund med symaskinen i kveld er dette resultatet...


...Har laget lysposer i fleng og dette er bare noen av de. Jeg fikk ideen på en blogg jeg ikke husker hvem det var. Noen har jeg sydd på små heklebrikker og andre har jeg klippet ut serviettmotiv som jeg har festet med decopagelim for stoff. Inni lysposene har jeg brukt små glass som feks syltetøyglass med telys i. De kan også brukes som koselige vaser! Bare huske å beholde de glassene inni, altså! Det ble jo ganske så stemningsfullt på skjenken må jeg si, ja...


Ellers så fikk jeg en idé når jeg satt hos tannlegen i dag...


Denne stolen kjøpte vi for noen uker siden på loppemarkedet. Vi betalte noe sånt som 20 kroner for den og den har så fine utskjeringer oppe på stolryggen. Det vises ikke så godt på bildet... Stolputen var derimot veldig grell...



Men jeg fikser fort som bare det, vet dere!



Stoffet er ikke stiftet på ennå. Kunne ikke begynne å bråke med det så sent. Så det blir i morgen den dag! Jeg ble hvertfall kjempefornøyd og det tror jeg jammen mannen ble også! Og det er ikke verst! He, he! Jeg har jammen klart å omvende han litt. Når vi ble sammen så husker jeg han hadde en svart rose i vinduet som hang i en piggtråd. Og når vi flyttet sammen var jeg såååå livredd for at han skulle ta den med! Phu! Glad jeg slapp den piggtråd-rosa gitt! Knis...

5 kommentarer:

  1. Guri for nokre stemningsfulle lysglas... Eg er like inponert over din kreativitet kvar gong eg skal opne eit nytt innlegg:) Stolen var berre såååå nydelig då! Eg har foresten vist mamma bloggen din... ho også var overbegeistra over alt du får til;)
    Kor det blir med deg i jula? Skal du til sunnmøre og på treff? Om du kjem vil eg og...:) I morgon reise eg til Røros!:) Jett om eg gler meg då!??!?:)
    God helg til deg og dine:)

    Shjikkeli gode klem frå mej

    SvarSlett
  2. Nå fikk eg også lyst til å lage lysglas. Skikkelig fine!
    Stolen blei flott! Greit å slippe å male den.
    Håper du koser deg i adventstia.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jo da. vinteren har inntatt Sørlandet! I dag er det kvitt ute. Ganske slapsete så det regner vel vekk igjen.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  4. Riktig søte lyslykter du har sydd. Meget stemningsfullt når de står sammen på dette viset. Og stolen blir råstilig.

    SvarSlett
  5. Vilken rar blogg som är med på min konkurrense, har varit med om en svår olycka så jag tar idag och drar vinnarna, lycka till, klemmer VIOLA

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin