tirsdag 29. desember 2009

Julehuset vårt...

God romjul alle sammen!
Nå har vi kommet hjem igjen fra Sunnmøre der vi hadde en deilig jul sammen med familien min. Det ble så altfor få dager. Men sånn er det når mannen må hjem på jobb... Synet som møtte oss når vi svinget inn til huset vårt var herlig! Hihi! Måtte bare hive oss i snømåkinga med en gang. Eller rettere sagt mannen! Er såååå deilig med så mye snø! Tjukke ullstrømper på beina, fyre i ovnen, koke kakao, sitte i armkroken til mannen under ett varmt og godt pledd i sofaen og se på god film. Det er toppen av herlighet!
Jeg vil vise noen julebilder fra huset vårt som alle andre her inne. Så her kommer de...



Morgenstemning på kjøkkenet når vi våknet i går...


 
Her har jeg pyntet de små vinduene nede i gangen med fine lyslykter. Båndene med god jul på kjøpte jeg på Søstrene Grene. Jeg synest de var så fine så de kjøpte jeg mange, mange bunter av. 5 kroner for 3 meter er jo ett kupp! Jeg er ikke så glad i nisser, men disse var jo veldig søte så de måtte jeg bare ha!!! De er så herlige der de sitter og dingler med beina!


 

 
Spisestuen har endelig blitt ryddet etter årets juleverksted som ble holdt i godt over en måned. Ble så fint med de rosa englelysene og den røde julestjernen som jeg fikk av en venninne. Julegodter og julekaker i fine skåler hører også til... Den fine, lille hekla juleduken fikk jeg av supersnille tante Nikka som egentlig er mammas tante.



Årets juletre kan jeg si meg godt fornøyd med! Det ble mye sølv, hvitt og glitter. Måtte knyte på noen god jul sløyfer for å få litt farge på treet.


 

 
Litt nærbilder. Den gamle engelen fant jeg på loppis. Det er den samme som mamma alltid har hatt på juletreet hjemme.


 
Disse juleballerinaene elsker jeg! De fant jeg på salg i Sverige i fjor. Skulle ønske jeg hadde kjøpt flere!!!






I eskene med julepynten min fant jeg også ett brett med gamle lysholdere. De kjøpte jeg på loppemarked for mange, herrens år siden. De har aldri blitt brukt før. Men i år har de fått plass på juletreet. Ser jo at de er veldig poppis hos dere andre bloggere! Tror ikke jeg tør å fyre på... Bare til pynt!

Sånn, da fikk dere en liten smak av vårt julehus.

Dere får ha en fortsatt fin jul! Snart er det nyttår!!!

Klem fra Janette





3 kommentarer:

  1. Hei og takk for fine tilbakemeldinger på bloggen min. Tror det er første gangen jeg er inne hos deg (?). Mye fint julepynt du hadde da! Ser også at du også er glad i å lage egne ting. Fine hjerter og julestrømper:)

    SvarSlett
  2. Hallo snuppa.. åssen står det til i "julehuset"?? du baker og ordner regner jeg m som vanlig..håper dere får en strålende jul og at vi kan treffes på nyåret til en kaffe siden tiden ikke strakk til før.........dessverre..... hils nestsjefen i huset...

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin