fredag 10. september 2010

Varmepute...

En ting jeg lenge har tenkt å lage er denne varmeputen. Nå når jeg går med vond nakke og skulder var tiden inne.


Jeg elsker dette stoffet som jeg byttet til meg hos Borghildpia. Tror resten skal bli til fine puter til sofaen.


Jeg sydde først en innerpute av hvitt bomullstoff. 65x40 som brettes dobbelt på langsiden og sydd sammen. Vent med å sy sammen ene kortsiden. Fyll ca halvfull med enten ris eller hele korn av hvete. Jeg ville ha ett vaskbart putetrekk utenpå, så da klippet jeg ett stykke på 65x22 og ett på 75x22. Brett inn 10 cm på den lengste biten og sy sammen rette mot rette til ett putetrekk. Jeg sydde på noen bånd som pynt før jeg sydde trekket sammen.


Innerputen med ris legges i mikroen og varmes. Prøv deg frem med tid og styrke. Jeg hadde den i mikroen i 4 minutter. Da ble den veldig god og varm.
Nyyyyydelig på vond nakke og skuldrer og sikkert dødsdeilig under dynen en kald vinternatt!
Nå er det loftstue, varmepute og X-Factor som gjelder!

Ha en herlig kveld!!!

4 kommentarer:

  1. Så smart og nyttig, samtidig veldig pen.

    SvarSlett
  2. Nydelig stoff og så smart.
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  3. Hei snuppa...

    et lite tips...de e lurt viss du syr en saum
    mitt på,longs ette.slik at de blir to pølse...då helde rise sej litt meir på plass..

    ellers e de kjempe kjekt at du he bjynt å skrive innpå her ijenn...

    kos dej kjempe mykkje..

    siv malin

    SvarSlett
  4. Takk for tipset Siv! Det skal ej jammen prøve neste gong!
    Hilse alle da!
    Kos og klem!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin