tirsdag 2. juni 2009

Ting jeg er dårlig på...

...når det gjelder å sy på symaskin...


God kveld i stua!
I dag har det vært litt kjøligere og en del vind, så jeg og gutten min gikk på trilletur for å poste pakken til min venninne, Lene. Timene gikk så jeg fikk ikke begynt på lekestuen i dag heller. Etter at stumpen hadde lagt seg for kvelden, fikk jeg lyst til å sy noe på maskinen min. Det ble to hjerter med strykemerker, blonde og krystaller på. Ganske romantiske, må jeg si... Så har jeg funnet ut noen ting jeg ikke er så bra på:

*Å sy på symaskin (dårlig på å lese bruksanvisning...)
*Å sikksakke kantene før jeg begynner å sy sammen (ble bare frynser...)
*Å bruke knappenåler (MÅ BLI FLINKERE TIL DET ALTSÅ!!!)
*Å stryke strykemerket på riktig vei (GRRRRR!!! Ble oppned...)
*Å huske at nålen går skikkelig fort! (AUUUU!!!)

Men, men... Alt i alt ble jo resultatet ganske bra... Sjekk her da!


Det første hjertet jeg laget i lyseblått linstoff. Dette skal gutten til mamma få ha hengende på sengen sin...


Dette har jeg laget av hvitt linstoff...


Nå sitter mannen min (vi er ikke gift, altså...) og jeg i sofaen og koser oss med tente stearinlys. Han leser nøye gjennom alle Gjør det selv bladene sine og drømmer om spennende ting som han vil lage. Som ett utebad og ett fint tørkestativ... Ja takk, sier bare jeg! Også må jeg bare vise dere de mest fantastiske rosene jeg har hatt på lenge. Jeg kjøpte de på tilbud på Coop like før 17. mai. 10stk for 49 eller noe sånt. De er like fine ennå. Har kuttet de ganske korte og lagt de i en bolle med vann, da holder de sikkert en stund til...


Fint, ikke sant?



Koooooselig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin