fredag 21. august 2009

Hjemme alene (nesten, hvertfall...)

I kveld er jeg hjemme alene for første gang siden vi flyttet inn i huset vårt. Vel, nesten alene. Jeg har en sovende prins på syv måneder sammen med meg også... Jeg er pittelitt husredd, så jeg har barrikadert meg på loftstua med god fredagsmat, tv, snacks og handarbeide... 


Bakt potet med rømme, bacon salat og baguette... Skikkelig god gammeldags 80-tallsmat!!!

Jeg baker alltid potetene (som er laget små hull i med en kniv eller lignende) på grovt salt og uten folie. Da blir de skikkelig kremede og gode. Det passer med mye forskjellig fyll i. Det er bare å bruke fantasien!


Godterier til senere i kveld. Ostepop med ekstra mye ost (veldig viktig!!!!), melkesjokolade med jordbær og halvgod hvitvin på kvartflaske...


Nå er det Hotel Cesar, snart kommer mitt yndlingsprogram, So you think you can dance...


Har planer om å begynne å strikke dette...


...Og dette...
Vet ikke hva jeg skal begynne på først, jeg...



Før i dag har vi vært i Oslo og hilst på min venninne Cecilie og hennes lille, søte hjerteknuser Emil, en liten tøffing som kom en måned før tiden.

Vi måtte jo ha med presang!


Med hjemmelaget kort...




Ha en trivelig kveld alle sammen! Jeg skal prøve å kose meg om ikke spøkelsene kommer å tar meg...  Uhuuuuu, uhuuuuu... UÆÆÆÆ!!! 

Knis...


3 kommentarer:

  1. Mmmm..Så herlig mat og snacks!Ble sulten jeg! Finnes det ostepopp med ekstra mye ost asa? Så flott kort du hadde laget og ikke mins for en flott blogg du har. i like..Følger deg videre kjære du!God helg!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett
  2. Hmmm dette så godt ut!...begynner vist å bli frokostsulten.
    Så fine babyklær.
    Artig er det å strikke til slike småtasser også.

    Ha en fin dag!
    Klem Linda

    SvarSlett
  3. åå.. hjemme alene-kveld, det hørtes deilig ut. Man har godt av å være for seg selv en sjelden gang også. Da skulle jeg også ha kjøpt meg ostepop, det kommer nemlig ikke i hus så lenge mannen også er i hus.. hihi.. Ja,ja, lukt og smak er i ostepopens tilfelle to helt forskjellige ting.

    ~Camilla~
    Nordisk Landliv

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin