fredag 7. august 2009

Lappeteppet som ble ett lappeskjerf og loppefunn...

Åhhh... Nå er jeg glad nå når vi har fått noen fine sommerdager! Håper bare fineværet kan vare litt før høsten og den lange vinteren kommer....
Jeg fortalte dere stolt for en stund siden at jeg hadde begynt på ett lappeteppe. Jeg må innrømme at jeg har gitt opp. Jeg heklet rutene altfor små, så måtte minst ha en milliard ruter for å få ett teppe... Heeeeelt uten å overdrive, altså! Nei, så det ble ett sommerlig lappeskjerf istedenfor... Nå må jeg bare skynte meg å bruke det! Og dere, jeg lærte en ting i går... FEST ALLE TRÅDENE ETTERHVERT!!!! Ikke spare de til alle rutene er ferdig heklet... DET føltes hvertfall som en milliard løse tråder!!! Hihi!!! 







På onsdag var jeg på loppemarkedet som ligger like nedi bakken her. Det er åpent hver onsdag og lørdag hele året. Det er pensjonister som driver det og inntektene går til norges handikapp forbund. Jeg er innom der titt og ofte og finner alltid fine ting... Denne dagen følte jeg meg ekstra heldig. Jeg skulle bare ned å hente en tralle til skatten min som vi kjøpte forrige lørdag når vi var på spasertur. Jeg klarte ikke å la være å ta en rask runde. Det var posesalg på klær. 40 kr pr pose. Jeg fant meg en flott tunika med prislappen på, en vintage kjole ikongeblått blondestoff med ekte pelskant rundt armene og masse flotte barneklær. Men det fineste av alt var dette her:


Vinterdress i ull... Sett noe så utrolig fint? Jeg hadde aldri gitt fra meg noe så fint som dette. Når skatten er ferdig med dette, skal det spares til barnebarn og oldebarn og tippoldebarn... Hihi!


Se de flotte detaljene!


En som kaller seg for Amatør som har laget det. DU ER VELDIG FLINK, AMATØR!!!


Og se den søøøøøøte luen! Sukk... Gleder meg til han skal få bruke det. Kanskje noen synest det er jentete? Jeg synest det passer perfekt til min lille skatt!!! 

Nå skal vi ut å nyte solen!

Ha en deilig dag!

3 kommentarer:

  1. God morgen, Janette!
    Så fint skjerf du har heklet i fine farver!
    Det lappeteppet kan du ta en annen gang. Det hender titt og ofte, at jeg osgå endrer bruksområde underveis på tingene jeg lager.
    Så moro med loppis to dager i uka!!!! Heldige deg! Ulldressen var fin, og et hjerte til dekor overlever nok gutten din! Kanskje han som voksen blir særdeles romantisk og amorøs av seg, hi, hi!
    Ha en glad lørdag! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. For et superdelikat lappeteppe-skjert. Så skjønt.

    SvarSlett
  3. Hei på deg ! Herlig lappeskjerf og hvilken skjønn babydress,forstår du fryder deg.
    Klem

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin