tirsdag 9. juni 2009

Spraymaling og dukkestua vår...

I dag føler jeg virkelig at jeg har fått gjort veldig mye. Mange ting som jeg synest er kjempegøy! Ja, har rett og slett hatt en skikkelig hobbydag! Jeg elsker å pusle og lage ting som i mine øyne er vakre. Begynte med å lage ferdig luen som hører til genseren som jeg har laget til skatten. Glemte helt å ta bilde av den, men skal prøve å få gjort det i morgen... Mens sønnen min sov formiddagshvilen sin, var jeg ute på marka og gikk amok med spraymaling. Har kjøpt en del lamper på loppis. Ganske grelle, men tanken var å pusse de opp... Pluss at jeg også sprayet ett par speil. Ett var knust, så det skal jeg male platen med tavlemaling, det andre skal i dukkestuen. 


Messinglampetter...


Ett speil som var blitt knust...


Ble sånn etter en omgang med spraymaling... I morgen skal jeg male bakplaten med tavlemaling... Lampettene blir kanskje hvite i morgen også. Visste ikke om jeg likte denne sinkfargen så godt... For sove litt på det...


En ganske så rar lampe... Jeg stod på loppisen og lurte på om den var fin eller stygg... Når jeg spurte dama om hvor mye hun skulle ha for den, så sa hun: Å, jasså? Var det du som fant kuriositeten vår? Den der er bare for spesielt interresserte. 20 kroner takk! Ja, ja... Jeg var vel spesielt interressert da... 


Ready for takeoff!!! Den blir vel kul på nattbordet til skatten? Eller...?


Etter inspirasjon fra Kaspara (skulle ha laget en link her, men har ikke peiling på hvordan man gjør det...) begynte jeg på settehyllen min. Det var litt av ett pirk, men ble såååå fornøyd når jeg var ferdig. 

Sånn var den... Skikkelig nitrist...


Sånn ble den... 
Ble sprayet hvit, noe jeg ikke anbefaler. Brukte over 2 bokser bare på denne. Sikkert bedre å male med vanlig maling... Så brukte jeg scrapbookpapir inne i de små burene...


Så i kveld kunne jeg ikke holde meg lenger. Jeg måtte bare begynne å innrede i dukkestua. Ville overraske mannen til han kom hjem fra jobb, så jeg måtte skynte meg! 
Se her så fint det blir...

Først måtte jeg vaske ned...


Så kunne innredningen begynne...




Den hekla kurven fant jeg også på loppis i helgen... Den ble fylt med søte servietter, ett hjerte jeg laget i går og bokser med deilige anisdrops fra Frankrike...


En liten pippip som jeg måtte ta med hjem fra loppis...




Under hyllen her tenkte jeg at mannen skal få snekre en kjøkkenbenk, så vi kan få en liten komfyr på toppen...


Utsikten...


Mmm... Se den deilige muffins... Sikle, sikle... Heklet den forrige uke. Nå tror jeg at jeg må hekle flere så vi kan servere om vi får besøk...

Når mannen kom hjem og jeg fikk vise han hva jeg hadde bedrevet med denne dagen, smilte han lurt og sa: Husk at det er en gutt vi har fått da! Gledesdreperen... Men tror han likte det... Han tør bare ikke å innrømme det! Skal invitere han på vafler og deilige muffins en dag, jeg! Da blir det vel en annen tone, tenker jeg... 

Tror det nettopp har gått opp for meg at jeg er 37 år og endelig fått noe jeg alltid har ønsket meg... En dukkestue! Knis... 

Natta! Sov godt!

1 kommentar:

  1. God morgen, Janette!
    Så mange fine bilder du viser fram! Kjempegøy å se din variant av tapetsert settekasse!
    Den ble så sommerlig, sval og delikat!
    Ja, lekestuer er morsomt! Det var mine store drøm som barn, men fikk det aldri selv om foreldrene mine kikket på en del husker jeg.
    Nå har mine to skolegutter (1. og 2. klasse) lekestue, og endelig ble mammans drøm oppfylt, hi, hi!
    Så flink du er til å hekle! Jwg synes den heklede muffinsen så veldig vanskelig ut jeg.
    Ellers har jeg stor sans for fly-lampa, særlig fordi jeg er en guttemamma.
    Ha en glad dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin