onsdag 24. juni 2009

St.Hansfeiring og fiiiiine lampetter...

Så var St.Hansaften, eller jonsokafta som vi sier hjemme på Sunnmøre, over. Og vi skal liksom gå mot mørkere tider... Uff... Skulle gjerne hatt sommer hele året! Selv om det er jo deilig med pittelitt vinter også. Bare at den er aaaaaltfor lang her i Norge. Blir spennende å se hvordan vinteren er her på Eidsvoll. Det var hvertfall rikelig med snø når vi var her og så på huset for første gang. Men, men, nok om vinter og snø. Nå skal jeg vise litt bilder fra vår St.Hansaften:

Dagen begynte med at jeg fikk besøk av to gode venner og en liten jente på snart ett år. Nicholas, Randi og Helle. De hadde vært på butikken og handlet deilige entrecoter som vi skulle grille...

Kjøkkenbordet ble pyntet med flotte nyperoser i de fine vasene mine... Flaks at jeg hadde bakt kladdekake i muffinsformer dagen før! Var suksess!!! :)


Rosa, turkis og grønt må være mine yndlingsfarger for tiden...


Ser ikke dette deilig ut så vet ikke jeg... Perfekte grillet entrecote og mais...


Hjemmelaget kryddersmør, tomatsalat og stoooore bakte poteter....


Måtte pynte med nyperoser ute også...


Etterpå ble det kladdekakemuffins, kaffe og litt duggende hvitvin.  Masse sol og barna fikk kose seg i det nyinnkjøpte badebassenget...
Stakkars mannen min var på jobben og kjedet seg... Vi måtte selvføgelig grille på kvelden etter skatten hadde sovnet. Da ble det grillet hel ytrefilet av svin med kløftpoteter, bearnaisesaus tomatsalat ved siden av. Glemte helt å ta bilde av det, men var minst like godt som maten før på dagen!


Den snille mannen min skrudde opp de fiiiiine lampettene som vi kjøpte på loppis for lenge siden. De har også fått seg en omgang med sprayboksen... Syns de ble heeeelt nydelige!!!
De havnet på loftsstuen på hver sin side av det ene vinduet...

Det er strålende vær i dag også, så nå skal jeg ut i hagen og fortsette malingen av reolen. Det er forhåpentligvis det siste strøket...

Ha en deilig dag!!!!

2 kommentarer:

  1. Hei, hei - spennende med loppisfunn, og så fine lampene var. Utrolig hva som kan forvandles med litt spraylakk. :-)

    SvarSlett
  2. Du kan å lage til til sommarselskap! Såg skikkelig deilig ut..skulle ønske ej budde litt nærmare slik ej kunne ha komt på besøk oftare! :0) Å kjempefin den lampa also! E so fint når det ikkje e lampeskjærm å en he ei sann fin oval pære i..å duh! Ej he akkurat samme vase som den lille grønne som står i lag med dei turkise med rosa blomster i..! Fikk du den av mej mon tro..? Den likna vertfall veldig på min som ej he i vinduet..åååh, ej gler mej til den dagen ej he egen leilighet ej kan innrede med vasa å nyplukka markblomster i oppi vinduskarmen med utsikt til hage å natur..eller ut i ei koslig og fredelig gate... *drømme*..!

    Klem :0*

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin