tirsdag 30. juni 2009

Dåpshelg i Ålesund...


Hei, hei!
Da er vi vel hjemme igjen etter en fantastisk helg i Ålesund. Mitt første tantebarn skulle døpes og vi var stolte faddere!!! Vi var sååå heldige med været denne gangen med strålende sol fra skyfri himmel og gradestokken på rundt 30 grader. Endelig fikk mannen min se norges vakreste by på sitt aller beste! 
Vi reiste oppover på fredagen så vi fikk hele lørdagen på å bare kose oss i den vakre jugendbyen...


Brosundet...


Det gamle svaneapoteket...


Pappaen min driver indisk restaurant i dette bygget så der var vi å spiste deilig lunsj...


Senere på kvelden ble det grilling hos broren min og samboeren. Grillspyd med svin, squash og aprikos var en vinner!!!

Så var det søndagen og klart for dåp. Camilla, samboeren til broren min er superflink til å dekorere.  Hun hadde dekket bordene så vakkert med hjemmelagete bordkort. Fikk desverre ikke tatt bildet av bordene. Skal prøve å få tak i, så jeg kan legge ut senere. 


Jeg hadde laget hjemmelaget dåpskort. Her ser dere framsiden...


Inni kortet... 
Som hvite svaner på livets bølge,
måtte hell og lykke deg alltid følge...


Baksiden med kalender med dåpsdagen...


Her er den ene gaven vi ga. Dåpspute som denne søte damen har laget... Ellers så fikk hun armbånd og smykke med emaljerte sommerfugler og ett lite søtt smykkeskrin...


Dagene gikk så alfor fort, så plutselig var vi på vei hjem til Eidsvoll igjen... Vi var smarte denne gangen og tok turen om Geiranger. Det var en fantastisk tur og den har jeg tenkt å fortelle om senere!!!

Ha en deilig dag!

:o)

1 kommentar:

  1. Så nydelige dåpsgaver - virkelig kreativt og personlig! Ålesund er en nydelig by! - ja, den gamle gardina ble bare lagt over det gulnede bordet og sprayet. Det ble litt mer livlig da, ja. :-)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin